U neemt deel aan een discussie in openbare ruimte

De moderator kan bij misbruik ingrijpen.

Home Forums Forum Thuisvieringen

Tags: 

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    g.ringrose
    Bijdrager

Vandaag 22 maart hebben Greetje en ik thuis “kerkje gespeeld”. Omdat we behoefte aan een Peperviering hadden, hebben we liederen via Spotify bij elkaar gezocht, teksten in ZZZ erbij gehaald en een oude overweging van Loed Loosen over de liefde opgezocht (viering met tekst uit het Hooglied).
    Opbouw: Openingslied, Kyrielied, lied tussendoor, Onze Vader lied, Tafellied, Taize lied, zegentekst en slotlied.

Het was fijn om te doen en het was fijn om op de muziek ongegeneerd mee te dansen en zingen (we hoefden niet in de ‘kerkbank’ te blijven zitten!).
    We willen dit de komende zondagen blijven doen, zolang we niet naar de Peper kunnen. Ik vermoed dat meer Pepergangers wel iets dergelijks willen.

Hebben de voobreidingsgroepen die eigenlijk de komende vieringen zouden invullen al een liturgie met overweging, liederen en gebeden klaar? Zouden die gemaild kunnen worden naar de Pepergemeente? Dan kunnen we daar wellicht gebruik van maken in de komende periode.
    Een andere optie is misschien oude liturgieen met overweging, Bijbelteksten, gebeden en liedkeuzes via mail te delen?

Zou dit mogelijk zijn? Ik weet niet wie ik dat kan voorleggen. Hopelijk leest iemand dit, die dat wél weet.

Jaap & Greetje Ringrose

.

Hans Tulp
    Sleutelbeheerder

Beste Jaap,
    Fantastisch dat jij het Peper-Forum hebt gevonden om jullie ervaring met Thuisvieringen met de Pepergemeenschap te delen. Ik hoop dat andere Pepergangers de moeite nemen om op het Forum te kijken. Om die reden heb ik in de Peperclip een oproep gedaan om op het Peper-Forum te kijken.
    Misschien ga ik een aantal mensen nieuwsgierig maken. Gewoon even een attentiemailtje. In elk geval:chapeau!

Hans Tulp
    Sleutelbeheerder

Op zondagmorgen 29 maart zal vanuit de Nieuwe Kerk een ‘Thuis in de Nieuwe Kerk – Digidienst’ worden uitgezonden. De dienst is niet in de Nieuwe Kerk te bezoeken, maar via http://www.kerkomroep.nl bent u van harte uitgenodigd om beide zondagen de dienst mee te maken.

annehesseling
    Bijdrager

Beste Jaap,

Jouw bericht kwam mij, als trekker van twee vieringen in de Stille Week, via Hans Tulp ter ore.
    De voorbereidingsgroep heeft de liturgie voor Witte Donderdag deels uit de Graankorrel en de Goede Vrijdag geheel conform de Graankorrel, klaar.
    Ik zal deze naar de web beheerder sturen. Wellicht hebben veel mensen de cd van de Graankorrel in huis en dan is het niet moeilijk om thuis de vieringen mee te doen!
    Ik zal de liturgieën vandaag opsturen maar of deze in dan vervolgens ook op de site komen ligt aan anderen.
    Met vriendelijke groet,
    Anne Hesseling

Roel van der Steen
    Sleutelbeheerder

Allen,
    Ik heb een nieuwe pagina aangemaakt onder Vieringen “Pasen – thuisvieringen” en daar zijn bovengenoemde liturgiën te vinden. Ga naar https://ovg-web.nl/vieringen/pasen-thuisvieringen/.
    Roel van der Steen

PietBo
    Bijdrager

Beste Jaap,
    Fia en ik hebben de afgelopen twee zondagmorgens op de televisie de kerkdiensten vanuit de Martinikerk in Franeker bijgewoond. Een bijzondere en ontroerende ervaring. We zongen en baden mee. Het kwam heel erg binnen. Deze diensten beginnen om 10 uur. Elke week is er een andere voorganger, zo was er op 15 maart Sytze Ypma.
    Jij had het ook over oude liturgieën met overweging. Nu is het zo dat ik op 12 maart jl. voor ben gegaan in de middagpauzeviering (deze vinden eens per maand plaats) in het gebouw van de Nieuwe Kerk aan de Nieuwe Boteringestraat. Deze viering zou ik met anderen kunnen delen.
    Zelf ben ik in het bezit van heel erg veel overwegingen.

Piet Bolhuis

mieke.t
    Bijdrager

Vanuit de broedergemeenschap van Taizé is elke dag om 20:30u een life uitzending van de avondviering van de broeders. De link naar de uitzending wordt kort voor aanvang gepubliceerd op de website: taize.fr

Roel van der Steen
    Sleutelbeheerder

Er staan ook heel veel overwegingen op deze website, zie https://ovg-web.nl/vieringen/overwegingen/
    Roel van der Steen

Hans Tulp
    Sleutelbeheerder

Beste Piet en Fia,
    Op welke televisiezender hebben jullie de kerkdienst in Martinikerk in Franeker? Is dat misschien via Omrop Fryslân?

g.ringrose
    Bijdrager

Beste Pepergenoten,
    Wat een grote hoeveelheid mooie reacties op onze thuisvieringen! Daar gaan we zeker gebruik van maken. Kerkdienst in Franeker (welke zender?), Thaise, en de liturgie en voor Witte Donderdag en Goede Vrijdag zijn erg welkom. Wij hebben de cd’s van De Graankorrel ook. De vieringen van de Nieuwe kerk vond ik ook.
    Voor vanmorgen heb ik de overweging van Ben Blonk van vorig jaar 24 maart, 3e zondag in de 40-dagentijd van deze website gehaald over het offer van Abraham. Liederen daarbij gezocht, o.a. Dit huis vol mensen (Trijntje Oosterhuis, heel mooi), Boek jij bent geleefd, Soms breekt uw licht, Veni lumen (Taize), De steppe zal bloeien. Meestal met muziek van het koor van Antoine Oomen of Thom Lowenthal.
    Ik heb voor Pasen op deze site de Paasviering van vorig jaar 21 april Wat is sterker dan de dood? Voorbereid door Rita, Mieke en Henk van der Spoel (overweging). Daar zijn ook liederen bij en de zegenbede.

Nogmaals dank voor alle suggwsties

Hans Tulp
    Sleutelbeheerder

Vanaf eerste Paasdag (12 april) kunnen we via de website luisteren naar een audio-viering, lees hier meer over op de home-pagina: https://ovg-web.nl/home.

Ook mogelijk: Zondag 9.20 uur Vanuit de kapel van het dienstencentrum van de Protestantse Kerk in Nederland leidt de scriba van die kerk, ds. René de Reuver, een korte kerkdienst, waarin liederen, gebed en een meditatie centraal staan. Aanleiding is de situatie rond het coronavirus in Nederland, waardoor veel plaatselijke kerkdiensten niet door zullen gaan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Het onderwerp ‘Thuisvieringen’ is gesloten voor nieuwe reacties.